firkák

ne keress logikát!

valami idő

'; });

firkák

Az év,amely csak éppen megszületett. Már öregszik.Egyébként megvagyok. Ez egy komolytalan blog vagy mégsem? Köszönöm az érdeklődésedet!

Friss topikok

Indafotó képek

Jean-Paul Sartre

2010.06.27. - trashr5 Szólj hozzá!

 Az Undor (1938)
La Nausée

Fölösleges a gesztenyefa, ott, szemben velem, kissé balra, fölösleges a Velléda- szobor... És én - én, aki erőtlenül, bágyadtan, szemérmetlenül ültem, emésztettem, és komor gondolatokat forgattam fejemben, fölösleges voltam én is. (...) Végzek magammal, ötlött fel bennem, hogy ezek közül a felesleges létezők közül legalább egyet megsemmisítsek. De halálom is felesleges lett volna. (...) Az esetlegesség a lényeg. Amivel azt akarom mondani, hogy a létezés, már meghatározása szerint is, nem azonos a szükségszerűséggel. Létezni annyi, mint itt lenni, egyszerűen csak annyi; a létezők megjelennek, lehetővé teszik, hogy találkozzunk velük, de levezetni sohasem lehet őket.

(Ford.: Réz Pál)

Címkék: felesleges létezők

A bejegyzés trackback címe:

https://firkak.blog.hu/api/trackback/id/tr442113864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása